Adresa pre prijímanie reklamácií: SeProWorld s.r.o., K.Nagya 2615/32, Komárno, 94501, IČO: 48141925, DIČ: 2120065508, IČ DPH: SK2120065508,

Práva a povinnosti zmluvných strán týkajúce sa práv spotrebiteľa z nesprávneho plnenia a zodpovednosti predávajúceho za vady predaného tovaru sa riadia ustanoveniami §-u 619 a nasl. Občianskeho zákonníka a súčasne príslušnými ustanoveniami Zákona o ochrane spotrebiteľa. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri jeho prevzatí spotrebiteľom.

V prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je použitý tovar, predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté jeho použitím alebo opotrebením. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu, predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Predávajúci nezodpovedá ani za vady tovaru, na ktoré bol spotrebiteľ pri uzatváraní kúpnej zmluvy upozornený.

Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady, ktoré sa vyskytne na tovare v lehote do 2 rokov od prevzatia tovaru. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.

Vyhlásením v záručnom liste vydanom spotrebiteľovi, môže predávajúci na vybrané druhy tovaru poskytnúť záruku presahujúcu dobu 2 rokov, pričom v záručnom liste určí predávajúci podmienky a rozsah tejto záruky. Ak je predmetom kúpnej zmluvy použitý tovar, predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej ako 1 rok.

Práva spotrebiteľa zo zodpovednosti za vady tovaru

Za vadu tovaru sa nepovažuje zmena vlastnosti tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebenia; nesprávneho používania; nedostatočného alebo nevhodného ošetrovania; v dôsledku prirodzených zmien materiálov, z ktorých je tovar vyrobený; v dôsledku akéhokoľvek poškodenia spotrebiteľom či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.

Ak spotrebiteľ reklamuje tovar v súvislosti s odstrániteľnou vadou, má spotrebiteľ právo na:

  • Bezplatné, včasné a riadne odstránenie reklamovanej vady
  • Výmenu tovaru alebo súčasti tovaru, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady
  • Výmenu tovaru, ak spotrebiteľ pre opakované vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád nemôže tovar riadne užívať

Ak spotrebiteľ reklamuje tovar v súvislosti s neodstrániteľnou vadou, ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako produkt bez vady, má spotrebiteľ právo na:

  • Výmenu tovaru
  • Odstúpenie od zmluvy

Také isté práva (výmena veci alebo odstúpenie od zmluvy) patria kupujúcemu, ak ide o odstrániteľné vady, avšak kupujúci nemôže pre opätovný výskyt vád po oprave alebo pre väčší výskyt vád vec riadne užívať.

V prípade reklamácie iných neodstrániteľných vád ako je uvedené vyššie (napr. neodstrániteľná vada, ktorá nebráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady) má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny veci.

Postup pri uplatnení reklamácie – zodpovednosti za vady tovaru

Spotrebiteľ si musí vady tovaru uplatniť u predávajúceho bez zbytočného odkladu po tom, ako vadu tovaru zistil.

Práva vyplývajúce zo zodpovednosti za vady tovaru uplatňuje spotrebiteľ u predávajúceho:

Poštou, spolu s kópiou dokladu o nákupe a dôvodom reklamácie, zaslanou na: SeProWorld s.r.o., K.Nagya 2615/32, Komárno, 94501, IČO: 48141925, DIČ: 2120065508, IČ DPH: SK2120065508,

Za okamih uplatnenia zodpovednosti za vady tovaru – reklamáciu sa považuje okamih doručenia reklamovaného tovaru spolu so všetkými zákonom stanovenými dokladmi a príslušenstvom predávajúcemu.Pri dodaní tovaru zakúpeného u predávajúceho je priložený doklad o kúpe tovaru, ktorý slúži zároveň ako záručný doklad. Reklamovať je možné iba tovar, ktorý je úplne zaplatený. Pre riadne a včasné vybavenie reklamácie by spotrebiteľ mal čo najvýstižnejšie opísať vadu, pre ktorú tovar reklamuje, pričom predávajúci je povinný zaoberať sa len vadou tovaru, ktorá bola zo strany spotrebiteľa reklamovaná.Pri uplatnení zodpovednosti za vady tovaru je spotrebiteľ povinný preukázať, že reklamovaný tovar zakúpil u predávajúceho na čo slúži najmä doklad o kúpe.

Pri uplatnení reklamácie spotrebiteľom predávajúci alebo ním poverený zamestnanec poučí spotrebiteľa o jeho právach vyplývajúcich z uplatnenia nárokov zo zodpovednosti za vady tovaru v záručnej dobe podľa Občianskeho zákonníka a na základe rozhodnutia, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, určí predávajúci alebo ním určený zamestnanec spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 (troch) dní odo dňa uplatnenia reklamácie a v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické posúdenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.

Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania:

  • Odovzdaním opraveného tovaru
  • Výmenou tovaru
  • Vrátením kúpnej ceny tovaru
  • Vyplatením primeranej zľavy ceny tovaru
  • Písomná výzva na prevzatie plnenia
  • Odôvodnené zamietnutie reklamácie

Pri uplatnení reklamácie vydá predávajúci spotrebiteľovi potvrdenie o uplatnení reklamácie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, predávajúci ho doručí bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak má spotrebiteľ možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom. Potvrdenie o prijatí reklamácie bude obsahovať okrem iného identifikáciu predávajúceho a spotrebiteľa, čo je obsahom reklamácie podľa spotrebiteľa, aký spôsob vybavenia reklamácie požaduje, dátum a miesto prijatia reklamácie a podpis pracovníka predávajúceho.

Postup pri vybavení reklamácie

Pokiaľ spotrebiteľ reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe písomného vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv (ďalej tiež ako „odborné posúdenie“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.

Predávajúci poskytne spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúce zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.

Ak spotrebiteľ reklamáciu tovaru uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak spotrebiteľ tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

O tom, že reklamácia bola vybavená a akým spôsobom, je predávajúci povinný informovať spotrebiteľa, a to na elektronickú adresu uvedenú pri reklamácii alebo prostredníctvom iných kontaktných údajov, podľa ktorých bude možné spotrebiteľa upozorniť na vybavenie reklamácie. Predávajúci v tomto oznámení uvedie lehotu pre vyzdvihnutie reklamovaného tovaru. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

V prípade, že si spotrebiteľ nevyzdvihne reklamovaný tovar v stanovenej lehote predávajúcim, je predávajúci oprávnený si účtovať primerané skladné vo výške 1 EUR/deň za každý deň omeškania s vyzdvihnutím tovaru alebo tovar svojpomocne predať na účet spotrebiteľa. O tomto postupe musí predávajúci spotrebiteľa vopred upozorniť a poskytnúť mu primeranú dostatočnú lehotu k prevzatiu tovaru.